Tendintele anului 2014 in turism

Privind primele rezultate din acest an, în primul trimestru al lui 2014 față de aceeași perioadă a anului 2013, pe produsele turistice interne, se mai observă o creștere de 5% pe rezervările early booking, 50% pe programul “Săptămâna de refacere” și 100% pe programul “Zile gratuite de vacanță”.

Numărul românilor care și-au cumpărat un sejur de Paște și 1 Mai anul acesta este cu 20% mai mare decât cel înregistrat în 2013. Preferinţele pentru vacanţa de 1 Mai sunt similare celor de Paște, cu mențiunea că sunt așteptați mai mulți turiști pe litoralul românesc, fiind tradiție petrecerea zilei de 1 Mai la mare. Cu excepția litoralului, printre cele mai căutate destinații pentru aceste două evenimente se numără Delta Dunării şi stațiunile Băile Felix, Geoagiu Băi, Sovata, Baile Govora, Băile 1 Mai, Predeal, Băile Herculane şi Bran.

În ceea ce privește regiunile și destinaţiile interne, în primul trimestru al anului 2014, comparativ cu cel similar din 2013, se observă un plus de 7% pe litoral, 30% pe zona Crișanei, 20% pe zona Transilvaniei, 10% pe cea a Bucovinei și 30% pe cea a Munteniei. Maramureşul a marcat tot un plus de 30%, în timp ce Oltenia și Banat, o creștere de 5%”, spune Lucia Nora Morariu, președinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT).

Principala destinație preferată de turiști rămâne litoralul românesc. Rezervările pentru stațiunea Mamaia reprezintă 50% din totalul vânzărilor și au înregistrat un plus de 2% față de anul trecut. Plusul se poate observa mai bine în restul stațiunilor de pe litoral, excepție Olimp care a avut o cerere mai slabă anul acesta față de 2013, marcând o scădere de 15%. Excluzând litoralul, principala destinație preferată din România este stațiunea Băile Felix care a înregistrat un plus de 30% al rezervărilor.

În ordinea volumului de vânzări, destinațiile externe cele mai căutate sint Turcia (+ 20%), Grecia (+5%), Spania (+ 1%), Italia, Franţa, Austria şi Emiratele Arabe (fiecare cu +5%), Marea Britanie (+ 10%) și Muntenegru (+ 20%). Volume mari de vânzări se înregistrează și pe alte destinații care, totuși, anul acesta înregistrează o scădere a numărului de rezervări făcute în primul trimestru al anului. Este vorba de Bulgaria (- 10%) și Croația (- 40% din cauza creșterii prețurilor ca urmare a majorării TVA).

Muntenegru a castigat încrederea românilor și prin extraordinara solidaritate de care au dat dovada oamenii din țara prietenă, in acele momente grele. Cred că românii au înțeles că acolo sunt prieteni și că îți poți petrece o vacanța în familie.

Cele mai dinamice destinații externe, cu creșteri de peste 50% au fost Mexic, Belgia, Israel, Malta, Cuba și Statele Unite.

Pe destinațiile interne valoarea medie a pachetului achiziționat a fost de 638 de lei (aproximativ 648 de lei pentru litoral și 550 de lei pentru alte destinații interne). Față de 2013, valoarea medie este mai mare cu 5%.

Defalcat pe stațiuni, valoarea medie a sejurului este de 797 de lei pentru Mamaia, 523 de lei pentru Eforie Nord, 412 lei pentru Neptun, 506 lei pentru Saturn, 444 de lei pentru Jupiter, 460 de lei pentru Venus, 840 de lei pentru Mangalia, 477 de lei pentru Olimp, 363 de lei pentru Costinești, 409 lei pentru Cap Aurora, 335 de lei pentru Eforie Sud, 694 de lei pentru Băile Felix și 690 de lei pentru Sovata.

În cazul valorii medii pentru destinațiile externe, aceasta este de 1.578 de lei, în creștere cu 4% față de cea aferentă anului 2013. Defalcat pe țări, această valoarea este următoarea: 2.745 de lei pentru Turcia, 1.329 de lei pentru Grecia, 890 de lei pentru Bulgaria, 1.269 de lei pentru Italia, 1.540 de lei pentru Spania, 1.794 de lei pentru Franța, 947 de lei pentru Austria, 2.296 de lei pentru Emiratele Arabe, 1.207 lei pentru Croația și 1.409 lei pentru Muntenegru”, declară Lucia Nora Morariu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu